Gazeta.pl  | metrocafe.pl  | Poczta  | Forum  | Blogi  | Wyborcza.pl  
Pogoda  | Randki  | Gry
 » artykuły  » do poczytania  » Pozwólmy zwierzętom żyć tam, gdzie się urodziły

Pozwólmy zwierzętom żyć tam, gdzie się urodziły

2012-02-21 12:48:13

do poczytania

Czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość trąci - twierdzą aktywiści z WWF Polska i zapraszają szkoły podstawowe do ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej
Chociaż zazwyczaj nie dysponują własnymi pieniędzmi, według statystyk należą do głównej grupy nabywców zwierząt. To właśnie dzieci mobilizują swoich rodziców do zakupu nowego pupila. Nie rzadko są to egzotyczne gatunki zwierząt sprowadzane na europejski rynek z najodleglejszych zakątków świata. Młodzi konsumenci zazwyczaj nie zdają sobie sprawy z faktu, że ich wybory mają realny wpływ na populacje zwierząt. Zdaniem ekologów rosnący popyt na nietypowe zwierzęta domowe bezpośrednio przyczynia się do wzrostu nielegalnego handlu zagrożonymi gatunkami.

Najnowszy projekt organizacji WWF wspierany przez Ministerstwo Środowisko i Ministerstwo Edukacji, ma na celu zwiększenie świadomości ekologicznej wśród tych najmłodszych klientów sklepów zoologicznych. Początkiem lutego ruszyły zapisy do ogólnopolskiego kampanii edukacyjnej „Pozwólmy zwierzętom żyć tam, gdzie się urodziły”. Z każdego województwa do projektu zakwalifikuje się pierwsze 50 szkół, które zgłoszą chęć udziału poprzez rejestrację za pomocą karty zgłoszenia.

Kampania WWF zakłada czynny udział nauczycieli i uczniów poprzez realizację projektu, opartego o pakiet edukacyjny zawierający scenariusze zajęć, projekt międzyprzedmiotowy, prezentację multimedialną, publikacje drukowane i grę komputerową. Zwieńczeniem projektu jest konkurs nagradzający zarówno prace uczniów jak i zaangażowanie szkół oraz nauczycieli. Organizatorzy zadbali o atrakcyjne nagrody rzeczowe. W puli znajdują się 3 tablice interaktywne dla najlepszych szkół, 10 spektakli teatralnych dla uczniów, przygotowanych specjalnie na potrzeby kampanii, które zaprezentowane zostaną w zwycięskich placówkach, książki, znaczki, torby, koszulki, plakaty oraz dyplomy dla najlepszych uczniów, szkół i nauczycieli.

ac

Harmonogram kampanii:

01.02.2012 – 25.05.2012 – rejestracja uczestników konferencji i zgłoszenia szkół do projektu

06.03.2012 – 16.05.2012 – konferencje merytoryczne

02.04.2012 – 31.10.2012 – czas trwania konkursu

17.12.2012 – 31.12.2012 – rozstrzygnięcie konkursu i ogłoszenie wyników

01.03.2013 – 17.06.2013 – wręczenie nagród i prezentacje spektaklu teatralnego
Komentarze