Gazeta.pl  | metrocafe.pl  | Poczta  | Forum  | Blogi  | Wyborcza.pl  
Pogoda  | Randki  | Gry
 » artykuły  » do poczytania  » Luksusowe gadżety dla zwierzaków

Luksusowe gadżety dla zwierzaków

2009-04-07 17:46:43

do poczytania

Obroże i smycze wykonane z najwyższej jakości naturalnej skóry. Stylowe wzornictwo, modna kolorystyka, wytworne i ekskluzywne kamienie od Swarovskiego. Prywatna opieka medyczna lub fryzjer. Oto jak można dziś zarabiać na oryginalnych, eleganckich produktach i usługach dla zwierząt
fot. stock.xchng
Lifestyle, highlife, design to tylko niektóre określenia współczesnego, nowoczesnego stylu życia. Dzisiaj każdy chce być oryginalny, próbuje kreować siebie, wykorzystując w tym celu wyzywające ubrania, błyszczące dodatki, ekstrawaganckie fryzury – twierdzi większość specjalistów od wizerunku. Popularyzacja nowych kierunków mody, form zachowań kształtuje trendy społeczne, których techniczne i kulturowe rozprzestrzenianie wydaje się nie do opanowania. Ludzie są bardziej świadomi, coraz odważniej wyrażają własne potrzeby i to, między innymi powoduje zmianę w ich podejściu do zwierząt. Właściciele czworonogów coraz odważniej domagają się luksusowych produktów i usług, które zaspokoją nawet najbardziej wybredne gusta. Czy warto zatem promować innowacyjne produkty i wprowadzać je do sklepu zoologicznego?

Modna biżuteria

– Kryzys? Jaki kryzys? – dziwi się Agata Pietrzak, sprzedawca w sklepie zoologicznym Kakadu w łódzkiej Manufakturze. – Ludzie coraz częściej pytają o produkty z tzw. wyższej półki. Regularnie sprzedajemy obroże, smycze wyściełane błyszczącymi kryształkami od Swarovskiego. Sprzedaż produktów ze szlifowanego kryształu, które pokrywają ubranka, smycze, spinki, wisiorki i inne artykuły dla zwierząt to stale postępujący trend. Powielamy zachodnie wzorce, przyozdabiając psy biżuterią. Wprawdzie nie jest to drogocenna biżuteria, jaką noszą właściciele czworonogów, jednak ich wzory oraz zdobienia do złudzenia przypominają tę oryginalną.

Co skłania ludzi do zakupu tego typu produktów? Snobizm, bogactwo, chęć wyróżnienia się?

Jak twierdzi Paulina Piechaczyk, psycholog, trener, kierownik ds. obsługi szkoleń w firmie Catman Polska Sp. z o.o., żyjemy w społeczeństwie konsumpcyjnym, w którym liczy się: z jednej strony pozycja (władza, pieniądze, prestiż), z drugiej – oryginalność. Coraz trudniej być widocznym, większość osób stać na markowe ubrania, na ulicach widać drogie samochody. Dlatego ostentacyjna konsumpcja szuka nowych pól eksploatacji... Dodaje też, że kupowanie psom drogich obroży, fundowanie im smakołyków z najwyższej półki ma innym ukazywać nasz status społeczny. Zakup drogiej biżuterii jest nierozerwalnie związany z dostarczeniem pozytywnych emocji towarzyszących upiększaniu zwierzaka. Piękno i wyjątkowość ozdób przydadzą blasku nie tylko czworonożnemu towarzyszowi, ale także podkreślą styl jego właściciela. Każdy posiadacz psa chce, by jego czworonożny podopieczny był tak wyjątkowy, jak on sam. Jak w takiej sytuacji powinien zachować się sklep zoologiczny? Wprowadzać świecidełka do swojej oferty czy nie? To zawsze zależy od indywidualnych potrzeb klienta. Aby je odkryć, należy o nich rozmawiać i dyskutować. Na pewno eksponowanie specyficznego towaru, który jest niepowtarzalny, we własnej placówce to wyjście naprzeciw oczekiwaniom nawet najbardziej wybrednych gustów, a nade wszystko rozwijanie rynku.

Zwierzęcy fryzjer

Nie ma tygodnia, by z billboardów, gazet i telewizorów nie atakowały nas nowe kampanie społeczne. Grzeczne i wygładzone propagują higieniczny tryb życia. Reklamują tysiące produktów do pielęgnacji urody. Także dla zwierząt.

– Dziś zmieniają się standardy Społeczeństwo jest coraz czystsze, bardziej pachnące, dlatego nie dziwię się, że zaczyna wymagać analogicznych standardów higieny wobec zwierząt towarzyszących – mówi Patrycja Malinowska, kosmetolog z Rzeszowa. Dzięki doskonałej jakości kosmetykom uwzględniającym parametry biochemiczne skóry i sierści zwierząt, możemy obecnie kąpać naszego psa czy kota bez obawy o jego stan zdrowia. Dziś w cenie są także piękny wygląd i fryzura. Z myślą o czworonogach powstał zawód fryzjera dla zwierząt popularny w wielu krajach świata, w Polsce ta profesja dopiero raczkuje.

– Uważam, że warto promować groomerstwo i wprowadzać je do placówek zoologicznych w Polsce – podkreśla Stephen Longstow, fryzjer zwierzęcy z Wielkiej Brytanii.

- Bogacące się, coraz bardziej zabiegane społeczeństwo nie ma czasu na właściwą pielęgnację swojego zwierzęcia. Płacąc kilkadziesiąt złotych, zyskuje czas i część pieniędzy. Każdorazowe umycie dużego psa to ogromny wysiłek, bałagan w łazience, a potem dwie godziny sprzątania – opowiada Jarosław Terlecki, hodowca owczarków niemieckich z Bielska-Białej. Każdy sklep zoologiczny powinien mieć stoisko dla zamożniejszej i bardziej wymagającej klienteli – uważa zaś Jarosław Łęgowik, współwłaściciel firmy Germapol s.c. – Przybywa klientów świadomie wybierających najlepsze i najdroższe karmy, ubranka, czapeczki, okulary przeciwsłoneczne i usługi. Dziś psy wozi się kabrioletami, motorem, prowadza na designerskich smyczach, innymi słowy humanizuje się –dodaje pan Jarosław.

Pachnący biznes

Od 10 do ponad 100 zł – to jednorazowy wydatek na perfumy dla zwierząt. – Nie dziwię się, że zwierzaki mogą czuć się jak ludzie, skoro traktujemy je jak ludzi – zwraca uwagę Marta Michalska, właścicielka yorkshire teriera z Poznania. – Jeśli odzież dla zwierząt nie wzbudza już większych emocji, kosmetyki stają się normą, to stosowanie perfum bywa jeszcze w Polsce różnie odbierane – zaznacza.

Mimo częstych kontrowersji, „pachnących” produktów przybywa. Rynek się zmienia. Perfumy dostępne są już w wielu kompozycjach zapachowych i w coraz większej ilości placówek handlowych. Jak podaje portal Money.pl, w Wielkiej Brytanii wartość rynku luksusowych produktów dla zwierząt (perfumy, lakiery, biżuteria itp.) szybko rośnie. W ciągu ostatnich siedmiu lat zwiększyła się ona o 30 proc., a specjaliści przewidują, że do roku 2010 wyniesie 4,26 mld funtów. Nie zmienia to faktu, że należy zastanowić się nad sensem stosowania tego typu produktów. Skóra i zmysł powonienia psa są znacznie bardziej wrażliwe niż u człowieka. Perfumy mogą zawierać składniki, które będą drażnić zwierzę, wywołają reakcje alergiczne potęgujące łzawienie, kichanie, niepokój. Więc jeśli zdecydujemy się na kupno aromatycznego towaru, pamiętajmy, że zwierzę to żywe stworzenie, które nie musi akceptować pewnych zapachów. Dlatego przed zastosowaniem perfum poradźmy się lekarza weterynarii, aby nasz zakup nie był tylko próżnym zaspokojeniem reklamowych trendów i chwytów marketingowych.

Wygodnie i ekskluzywnie

Projektanci akcesoriów potrzebnych do zagospodarowania przestrzeni życia od zawsze starali się pogodzić sztukę z wygodą i piękno z użytecznością. Tak było i jest w przypadku ludzi. A w przypadku zwierząt? Nie było, a jest. Firmy związane z branżą zoologiczną coraz częściej współpracują ze znanymi i szanowanymi specjalistami, projektantami mebli, misek, kuwet etc. Na rynku polskim, wzorem amerykańskich firm, pojawiają się ekskluzywne łóżka, materace i pościele. Firmy zabiegają o klienta, oferując mu coraz wymyślniejsze, ekstrawaganckie i nowatorskie pomysły. Paweł Wełmiński, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Dogz and Catz, podkreśla, że jego towary projektują włoscy specjaliści, których imiona i nazwiska grawerowane są na odwrocie np. misek. Takie zachowania pomagają przyciągnąć i utrzymać klienta. Dziś bez trudu kupimy królewskie łoże. Komfortowe, zrobione z pomalowanego na złoto żelaza, ozdobione ażurowym baldachimem i wysadzane „klejnotami” Wszystko z myślą o czworonożnych przyjaciołach. Bo jak uważa Jarosław Łęgowik, skórzane i podgrzewane sofy czy obroże wysadzane „kamieniami” już od dawna nikogo nie dziwią.

Elektornika

Co mówią specjaliści od cyber-gadżetów? To obok farmaceutycznej, finansowej, stalowej – jedna z najdynamiczniejszych branż. W skali światowej generuje ogromne przychody. Czy może na trwałe zapisać się również w polskiej zoologii? – Niewykluczone – uważa Marcin Chwaliszko, właściciel sklepu zoologicznego z Jaworzna. Obecnie przybywa firm oferujących klientom nowoczesne rozwiązania informatyczne i elektroniczne. Obroże antyszczekowe, obroże elektroniczne, niewidzialne ogrodzenia pozwalają w wyjątkowo szybki i skuteczny sposób kształtować pozytywne zachowania zwierzęcia. – Jestem bardzo zadowolony z elektronicznej obroży antyszczekowej, ponieważ bardzo szybko pomogła mi rozwiązać problem nadmiernego szczekania u mojego psa – opowiada pan Marcin. Mimo wysokiej ceny, rośnie zapotrzebowanie na nowoczesne i innowacyjne rozwiązania. Jak na razie, dostępność ekskluzywnych towarów ogranicza się przede wszystkim do e-sklepów, lecz jak pokazują przykłady zachodnioeuropejskie, miejsce na tego typu produkty powinno znaleźć się również w specjalistycznych placówkach.

 Łukasz Smolarek, Rynek Zoologiczny
Komentarze
  • Panciapka

    2010-11-17 18:01:50
    Ciekawy artykuł :)
  • Mała

    2010-11-11 22:22:21
    Jednym słowem wielki świat.
  • madzik89

    2010-07-30 22:00:33
    Mój piesek ma obrożę z cyrkoniami ale niektóre uslugi czy np. perfumy dla zwierząt to już przesada.I zapewne zwierzakom też to nie odpowiada.
  • Natii

    2010-07-21 19:59:00
    Świetny artykuł ;)))
  • kamar

    2010-07-15 14:38:53
    Francja, elegancja ;p
  • Natii

    2010-06-18 18:14:49
    Świetny artykuł ;)))
  • Natii

    2010-06-18 16:39:49
    Świetny artykuł ;)))
  • feba90

    2010-06-14 18:33:17
    psy mogą mieć wszystko :)
  • Magda

    2010-06-14 11:16:31
    Każdy chce by jego zwierzak miał wszystko co najlepsze
  • Roxy

    2010-06-10 19:34:34
    hm, szkoda, że nie ma zdjęć...